FORUMUL ELECTRONISTILOR

Vezi subiectul anteriorIn josVezi subiectul urmator
Andrei Tabacaru
Andrei Tabacaru
Andrei Tabacaru
Membru
MESAJE : 18
MEMBRU DIN : 06/06/2017
LOCATIE LOCATIE : Bacau

#1rezolvat Ford Focus MK1,1,6-16V-curatare clapeta acceleratie,tps,si valva de ralanti.

Mier Iun 07, 2017 8:43 pm
Sa spargem gheata si pe aceasta sectiune!!!

   In urma functionarii,mizeria depusa pe pereti,agata si este necesara curatarea acesteia,impreuna cu senzorul de pozitie(TPS) fixat pe corpul ansamblului,denumit si "throttle body":

[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

   Clapeta de acceleratie,se curata cu o carpa moale si o solutie te curatat carburatoare(atentie,nu o imersati in solutie,deoarece are rulmenti la capete),dupa ce, in prealabil o demontati din galeria de admisie.Ca sa stea pe pozitia -deschis-se poate bloca cu un surub.Nu demontati clapeta de pe ax,deoarece suruburile sunt chernaruite la capete,si daca nu le mai puteti asigura,este posibil sa fie aspirate in motor.
   TPS:
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

  TPS-senzor pozitie clapeta acceleratie,este de fapt un potentiometru,prin intermediul caruia calculatorul "stie" in orice moment, in ce pozitie se gaseste acceleratia.Senzorul TPS se verifica cu un multimetru pe domeniul 20Kohm.TPS trebuie sa prezinte in pozitia inchis 1,6Kohm(acceleratie neapasata),si 4Kohm (cu acceleratia la podea).
  Cu deosebita atentie poate fi curatat,doar cu o carpa moale,dupa ce in prealabil il demontati,din cele 2 suruburi torx ,ce-l fixeaza pe Throttle body,iar apoi indepartati acea saiba stelata ce retine cursorul.
   Recomand si curatarea valvei de relanti(idle valve),care o demontati din galeria de admisie cu o tubulara de 8mm,si pulverizati din abundenta WD40(nu va recomand aici solutia de carburatoare).
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]


Vezi subiectul anteriorSusVezi subiectul urmator
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum